تبلیغات
مرجع تخصصی کنکور96 و دانشگاه فرهنگیان - تلنگر 2
تابلوی اعلانات وب

راهنمایی ومشاوره

راهنمایی ومشاوره

سلاملیکوم

حالتون چطوره ؟ خوبید یا نه بچه ها ؟ 
کنکوریا کجا نشستن ؟؟؟؟
کجا؟؟؟ پای درس و مشق و تست ...
اها حله اقا حله اصلا عالیه..

دوستای گلم امروز اومدم یه نکته ریز و کوچولو بگم وبرم خیلی به کار میاد ... البته درسی نیست اما اگر درست انجام بشه در روند مطالعاتی شما یه تاثیر فوق العاده داره....
همونطور که همه میدونید الان داخل فصل قشنگ پاییز هستیم و این فصل قشنگ وقتی میاد متاسفانه همراه با خودش چندتا مهمون ناخونده میاره از آنفولانزا بگیر تا مشکلات خلقی ، بحث امروز من مربوط به مشکلات خلقی هستش . یکی از اونا افسردگی فصلی هستش متاسفانه .

میخوای بیشتر بدونی؟ تشریف ببر ادامه مطلب :)

این پدیده برای همه ماها تقریبا اتفاق می افته علت اصلیش هم کم شدن نور روزه. طول روز در فصل پاییز کوتاه میشه و اگر یکم مراقب نباشیم این تغییر فصل میتونه روند مطالعاتی خیلی خوبی که از تابستون شروع کردی تحت تاثیر بذاره ( البته کسانی که به دنبال افزایش زمان مطالعاتی یا شروع جدی هستن هم متاسفانه خیلی تحت تاثیر قرار میگیرن)پس ما میتونیم با هوشمندی این شرایط را به نفع خودمون تمام کنیم اما چطوری؟؟؟؟ 
اول بذار چندتا از علایمش رو بگم تا باهاش اشنا بشید 
نکته خیلی مهم : این عارضه طبیعیه و تقریبا همه درگیرش میشن پس به خودتون تلقین نکنید مشکل خاصی پیدا کردید .

علائم افسردگی زمستانی

اندوه: همه انواع افسردگی، یك نشانه مهم و مركزی دارند؛ احساس غمگینی و پوچی در بیشتر ساعات روز.

اشتهای زیاد: در خیلی از افسردگی‌ها اشتهای آدم كم می‌شود، اما در افسردگی زمستانی اشتها زیاد می‌شود؛ بخصوص به چیزهای شیرین پر از كربوهیدرات.

 افزایش وزن: وقتی آدم بی‌اندازه شیرینی می‌خورد، معلوم است كه چاق می‌شود.

 احساس خستگی و كاهش میزان انرژی: احساس كوفتگی بی‌دلیل هم سراغ افسردگان زمستانی می‌آید.

 احساس خواب‌آلودگی: درست مثل موجوداتی كه به خواب زمستانی می‌روند، افسرده‌های زمستانی هم دلشان نمی‌خواهد رختخواب را ترك كنند.

 نداشتن تمركز: افسرده‌های زمستانی فقط جسم به‌هم‌ریخته‌ای ندارند، آنها نمی‌توانند ذهن‌شان را مثل گذشته مرتب و روی موضوعی تمركز كنند.

 تحریك‌پذیری عصبی: افسردگان زمستانی زودتر می‌رنجند و زودتر هم از كوره در می‌روند.

 تمایل به تنهایی: این افراد در اغلب مواقع دوست دارند تنها باشند و كسی مزاحم‌شان نشود.



خب خب حالا که بیشتر علایمش رو شناختیم چطور باهاش مقابله کنیم ؟؟؟ خیلی ساده... ساده تر از اون چیزی که فکرشو بکنی

خلاصش میشه : 

رژِیم غذایی شما باید یکم ویتامین و مواد معدنیش  بره بالاتر(سبزیجات به خصوص سبزیجات قرمز رنگ خیلی موثر هستن) 

+ ورزش کنید (3روز درهفته ورزش سبک به مدت نیم ساعت هم کافیه )

سعی کن بیشتر در معرض نور خورشید باشی

+ یه دست لباس خوشگل و با طرح ورنگ جذاب و با رنگ های شاد برا خودت بخر ( لباسای تیره فعلا ممنوع)

+ یکم بیشتر بخند

+ خودتو از جمع ها دور نکن ( بیشتر اجتماعی شو .... نری داخل نت ، جمع های واقعی نه مجازی) و هرکاری که حس رخوت رو از شما بگیره و بیشتر انگیزه پیدا کنی برا درس خوندن...

موفق باشی